GREEN GRAY RED
ورود به سایت ثبت نام

ايجاد حساب کاربري

فیلدهایی که با علامت * مشخص شده اند الزامی می باشند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس ایمیل *
تایید آدرس ایمیل *

اوبلیکس | Obelix

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 3.63 (4 رای)

نام اصلی:
Obelix

نام فارسی:
اوبلیکس

سابقۀ حضور در آثار انیمیشنی:
  آستریکس و اوبلیکس [1967] (Asterix the Gaul) / انیمیشن بلند (بعدها به مجموعۀ انیمیشنی نیز تبدیل شد) 
آستریکس در بریتانیا [1986] (Asterix in Britain)
/ انیمیشن سینمایی
  آستریکس و وایکینگ‌ها [2006] (Asterix and the Vikings) / انیمیشن سینمایی
آستریکس: سرزمین خدایان [2014] (Asterix: The Mansions of the Gods) / انیمیشن سینمایی
+ تعدادی دیگر از آثار انیمیشنی

 

«اوبلیکس» در قاب انیمیشن - بخش‌هایی از انیمیشن «آستریکس: سرزمین خدایان» با حضور «اوبلیکس»
«لینک دانلود»‬‬ (‪(9.48 MB :حجم فایل

 

 

یار همیشگی و صمیمی‌ترین دوست «آستریکس»


-- شخصیت انیمیشنی «اوبلیکس» (Obelix) در اصل خاستگاه و ریشه‌ای در دنیای کمیک (داستان‌های مصور) دارد.

-- اوبلیکس در سال 1959 میلادی توسط «رنه گوسینی» (René Goscinny) و «آلبر اودرزو» (Albert Uderzo)، دو شخصیت برجسته در زمینۀ نویسندگی و تصویرگریِ داستان‌های مصور خلق شد.

-- نخستین رونمایی از شخصیت اوبلیکس به کتاب مصور «آستریکس در سرزمین گل‌ها» (Asterix the Gaul) باز می‌گردد.

-- پس از خلق شدن در سال 1959، شخصیت اوبلیکس در تعداد زیادی از کتاب‌های مصور، آثار انیمیشنی، بازی‌های ویدئویی و حتی تعدادی فیلم حضور پیدا کرد.

-- در تمامی داستان‌هایی که اوبلیکس حضور داشته، نقش محوری‌تر داستان‌ها همواره بر عهدۀ قهرمان و شخصیتی به نام «آستریکس» (Asterix) بوده است. با این حال، اوبلیکس به عنوان صمیمی‌ترین دوست و یار آستریکس، حضوری تقریباً جدایی‌ناپذیر در کنار این قهرمان داشته است.

-- اوبلیکس ذاتاً از جثه‌ای بزرگ برخوردار است ولی چهره و سایر خصوصیات رفتاری او بیشتر به بچه‌ها شبیه است. او در مجموع، روحیه‌ای بسیار لطیف و مهربان دارد.

-- اوبلیکس در کودکی در دیگِ معجونی جادویی افتاده که قدرت فراوان به انسان می‌بخشد، به همین خاطر، بر خلاف آستریکس، دیگر برای مبارزه با دشمنان به خوردن معجون جادویی نیاز ندارد، زیرا اثر این معجون بر روی او دائمی و همیشگی شده است.

-- اوبلیکس و آستریکس، در دنیای تخیلی داستان‌هایشان، دقیقاً در یک روز متولد شده‌اند. البته ناگفته نماند که نخستین رونمایی از آن‌ها در دنیای واقعی نیز در یک روز بوده است. زمان این رونمایی مقارن بوده است با زمان انتشار نخستین داستان مصور «آستریکس» در نخستین شمارۀ رسمی از مجله‌ای فرانسوی به نام «پیلوت» (Pilote) در تاریخ 29 اکتبر 1959 میلادی.

-- شغل اصلی اوبلیکس حمل و نقل «قطعه سنگ‌های بزرگ» است، به همین خاطر خیلی اوقات او را در وضعیتی می‌بینیم که در حال حمل تکه سنگی بزرگ بر پشت خود است.

-- غذای مورد علاقۀ اوبلیکس، «گراز وحشی بریان شده» است.

-- دشمنان اصلی آستریکس و اوبلیکس، و به طور کل دشمنان اصلی اهالی دهکده‌ای که آستریکس و اوبلیکس در آن زندگی می‌کنند، «رومی‌ها» هستند. رومی‌ها سعی دارند این دهکده را نیز به زور به سرزمین‌های تحت اشغال خود اضافه کنند ولی هر بار در این راه با مقاومت جانانۀ آستریکس،‌ اوبلیکس و سایر اهالی دهکده مواجه می‌شوند.

-- دهکدۀ محل زندگی آستریکس و اوبلیکس، در سرزمین «گل» یا «گال» (Gaul) واقع است. «گل» در سال‌های دور، منطقه‌ای در غرب اروپا بوده است که امروزه «فرانسه»، «بلژیک»، «غرب سوییس» و بخش‌هایی از «هلند» و «آلمان» (کرانۀ غربی رود راین) در آن قرار دارند. با تمام این تفاسیر، امروزه سرزمین «گل» را بیش از همه منسوب به «فرانسه» می‌دانند.

-- در دنیای انیمیشن، نخستین حضور اوبلیکس به انیمیشن بلند «آستریکس و اوبلیکس (Asterix the Gaul)» باز می‌گردد که اولین بار در سال 1967 میلادی انتشار یافت. این اثر،‌ بعدها به یک اثر «اپیزودیک» (چند قسمتی) نیز تبدیل شد و در قالب یک مجموعۀ انیمیشنی از تلویزیون‌های برخی نقاط دنیا از جمله ایران پخش شد.

-- اوبلیکس یک سگِ بسیار کوچکِ سفید دارد که در نسخۀ فرانسوی «داستان‌های آستریکس و اوبلیکس» نام آن «ایده‌فیکس» (Idéfix) و در نسخۀ انگلیسی این داستان‌ها،‌ نام آن «داگماتیکس» (Dogmatix) ذکر شده است. این سگ، تقریباً همیشه همراه با اوبلیکس است.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

- برای اینکه بتوانید دیدگاه خود را بدون نیاز به تأیید منتشر سازید، ابتدا به صورت «کاربرِ عضو» وارد سایت شده و سپس دیدگاه خود را ارسال نمایید. در صورتی که عضو نیستید، ابتدا در سایت ثبت نام نمایید.
- از درج نظرات حاوی مطالب غیراخلاقی، سیاسی، توهین‌آمیز و یا غیرمرتبط با موضوع، جداً خودداری فرمایید.
- از درج هر گونه تبلیغ، آدرس پستی یا اینترنتی، شمارۀ تلفن و مواردی از این قبیل در بخش دیدگاه‌ها جداً خودداری فرمایید.
- در صورت مشاهدۀ تخلف، برخورد مقتضی انجام خواهد شد.
- سعی بر این خواهد بود تا نظرات کاربران میهمان (غیر عضو) در اسرع وقت منتشر گردد اما گاهی ممکن است انتشار آنها با تأخیری حداکثر 24 ساعته مواجه شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

جدیدترین مطالب سایت

بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 95
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 94
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 95
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 99
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 56
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 165
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 58
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 80
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 88
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 87
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 130

تصویر تصادفی

Space_Chimps