GREEN GRAY RED
ورود به سایت ثبت نام

ايجاد حساب کاربري

فیلدهایی که با علامت * مشخص شده اند الزامی می باشند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس ایمیل *
تایید آدرس ایمیل *

یونیورسال پیکچرز | Universal Pictures

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 4.33 (3 رای)

 

 نام اصلی
 Universal Pictures
 نام فارسی
 یونیورسال پیکچرز
 ملیت
 آمریکایی
 سال تأسیس
 1912 میلادی
 بنیانگذاران
 کارل لِملی (Carl Laemmle)
 پت پاورز (Pat Powers)
 دیوید هورسلی (David Horsley)
 ویلیام سوانسن (William Swanson)
 مارک دینتِنفس (Mark Dintenfass)
 چارلز باومن (Charles Baumann)
 رابرت اچ. کاکرن (Robert H. Cochrane)
 آدام کِسِل (Adam Kessel)
 جولز برولاتور (Jules Brulatour)
 آثار شاخص
 (در مقام
 تولیدکننده)
 من نفرت‌انگیز [2010] (Despicable Me) / انیمیشن سینمایی
 من نفرت‌انگیز 2 [2013] (Despicable Me 2) / انیمیشن سینمایی
 من نفرت‌انگیز 3 [2017] (Despicable Me 3) / انیمیشن سینمایی

ادامه

end faq

 

 

یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فیلم‌سازی تاریخ


-- «یونیورسال پیکچرز» نام یک شرکت آمریکایی است که در زمینه‌های «تولید» و «توزیع و انتشار» آثار رسانه‌ای (فیلم و انیمیشن) فعالیت دارد.

-- این شرکت که در سال 1912 میلادی تأسیس شده، با سابقه‌ای بیش از یک قرن، یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فیلم‌سازی در دنیا به شمار می‌آید.

-- در آمریکا، یونیورسال پیکچرز قدیمی‌ترین استودیوی فیلم‌سازی محسوب می‌شود که از بدو تأسیس تاکنون، بدون وقفه به فعالیت خود ادامه داده است.

-- در جهان، استودویوی یونیورسال پیکچرز،‌ پس از چهار استودیوی فیلم‌سازی دیگر، پنجمین استودیوی قدیمی تاریخ به شمار می‌آید که هنوز در حال فعالیت است.

-- در آمریکا، یونیورسال پیکچرز یکی از پنج غول بزرگ «هالیوود» به شمار می‌آید.

-- در سال 1927 میلادی،‌ «والت دیزنی» (Walt Disney) و «آب آیورکس» (Ub Iwerks) شخصیتی کارتونی به نام «اُسوالد، خرگوش خوش‌شانس» (Oswald the Lucky Rabbit) را برای شرکت یونیورسال خلق کردند. این شخصیت با نام «اُسوالد خرگوشه» (Oswald the Rabbit) نیز شناخته می‌شود.

-- با اینکه در سال‌های 1927 و 1928، دو کمپانی‌ «والت دیزنی» (Walt Disney) و «وینکلر پیکچرز» (Winkler Pictures) تولیدکنندۀ 27 قسمتِ ابتداییِ انیمیشن‌های کوتاه «اسوالد، خرگوش خوش‌شانس» بودند، ولی حق امتیاز تجاری این انیمیشن‌ها و همین طور حق امتیاز شخصیت «اُسوالد خرگوشه» در اختیار کمپانی یونیورسال قرار داشت که توزیع‌کننده و ناشر آثار «اسوالد خرگوشه» محسوب می‌شد.

-- شخصیت «اسوالد خرگوشه» در تاریخ انیمیشن شخصیتی بسیار حائز اهمیت است و یکی از نخستین شخصیت‌های انیمیشنیِ موفقِ تاریخ به شمار می‌آید. در سال 1928، پس از اینکه شخص والت دیزنی نتوانست بر سر حقوق مادی و تجاری شخصیت «اسوالد خرگوشه» با کمپانی یونیورسال به توافق برسد، تصمیم گرفت برای کمپانی دیزنی شخصیتی تقریباً مشابه خلق کند که بتواند به کمک آن، موفقیت‌های انیمیشن‌های «اسوالد،‌ خرگوش خوش‌شانس» را این بار برای کمپانی دیزنی رقم بزند. در همین راستا، او دوباره با «آب آیورکس» همراه شد و آن‌ها مشترکاً شخصیت جاودانۀ «میکی ماوس» (Mickey Mouse) را خلق کردند. ناگفته نماند، شباهت ظاهری و رفتاری «میکی ماوس» به «اسوالد خرگوشه» غیرقابل انکار است.

در سمتِ راستِ تصویرِ بالا، عکس «اُسوالد خرگوشه» را می‌بینید. همین طور که مشاهده می‌کنید، شخصیت «میکی‌ ماوس» که یک سال بعد از خلق شخصیت «اُسوالد خرگوشه» پدید آمد، شباهت‌های کاملاً واضحی به شخصیت «اُسوالد خرگوشه» دارد.

-- حق امتیاز تجاری شخصیت «اسوالد خرگوشه» تا سال 2006 کماکان در اختیار کمپانی یونیورسال باقی مانده بود و تازه در این سال بود که کمپانی دیزنی بالاخره توانست حق امتیاز مادی و معنوی این شخصیت را از کمپانی یونیورسال خریداری کند تا این شخصیت انیمیشنی نیز رسماً به زُمرۀ سایر شخصیت‌های پرشمار کمپانی دیزنی اضافه شود.

-- کارنامۀ کمپانی یونیورسال پیکچرز در زمینۀ «تولید و توزیع فیلم‌های سینمایی» به مراتب پربارتر و درخشان‌تر از عرصۀ «تولید و توزیع آثار انیمیشنی» است، با این حال،‌ باز هم نمی‌توان نقش پررنگ این کمپانی در حیطه و قلمروی انیمیشن را نادیده گرفت.

-- با اینکه یونیورسال پیکچرز در زمینۀ «تولید آثار انیمیشنی» چندان فعال نبوده و عمدتاً به صورت مشارکتی در تولید آثار انیمیشنی فعالیت داشته، اما در زمینۀ «توزیع و انتشار آثار انیمیشنی» در اقصی نقاط دنیا همواره نقشی بسیار پررنگ داشته، تا جایی که بسیاری از استودیوها و کمپانی‌های انیمیشن‌سازی، دیده‌ شدنِ آثارشان را مدیون فعالیت‌های بازرگانی و تجاری یونیورسال پیکچرز می‌دانند.

-- در زمینۀ تولید انیمیشن نیز، (تا زمان انتشار این مطلب) شاخص‌ترین آثار تولید شده توسط یونیورسال پیکچرز را باید سری انیمیشن‌های سینمایی «من نفرت‌انگیز» قلمداد کرد. این کمپانی، در کنار استودیوی «ایلومینیشن اینترتینمنت» (Illumination Entertainment)، در فرآیند تولید قسمت‌های اول، دوم و سوم «من نفرت‌انگیز» نقش مستقیم داشته است.

 

انیمیشن سینمایی «من نفرت‌انگیز» را می‌توان شاخص‌ترین انیمیشن تولیدی شرکت «یونیورسال پیکچرز» قلمداد کرد.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

- برای اینکه بتوانید دیدگاه خود را بدون نیاز به تأیید منتشر سازید، ابتدا به صورت «کاربرِ عضو» وارد سایت شده و سپس دیدگاه خود را ارسال نمایید. در صورتی که عضو نیستید، ابتدا در سایت ثبت نام نمایید.
- از درج نظرات حاوی مطالب غیراخلاقی، سیاسی، توهین‌آمیز و یا غیرمرتبط با موضوع، جداً خودداری فرمایید.
- از درج هر گونه تبلیغ، آدرس پستی یا اینترنتی، شمارۀ تلفن و مواردی از این قبیل در بخش دیدگاه‌ها جداً خودداری فرمایید.
- در صورت مشاهدۀ تخلف، برخورد مقتضی انجام خواهد شد.
- سعی بر این خواهد بود تا نظرات کاربران میهمان (غیر عضو) در اسرع وقت منتشر گردد اما گاهی ممکن است انتشار آنها با تأخیری حداکثر 24 ساعته مواجه شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

خانه استودیوها و مراکز انیمیشن‌سازی یونیورسال پیکچرز | Universal Pictures

جدیدترین مطالب سایت

بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 97
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 95
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 96
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 100
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 57
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 167
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 59
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 81
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 89
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 88
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 132

تصویر تصادفی

Kherse_Mehraboon