GREEN GRAY RED
ورود به سایت ثبت نام

ايجاد حساب کاربري

فیلدهایی که با علامت * مشخص شده اند الزامی می باشند
نام *
نام کاربری *
رمز عبور *
تایید رمز عبور *
آدرس ایمیل *
تایید آدرس ایمیل *

آدمک‌های ماینتس (-1963) Mainzelmännchen

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 میانگین امتیاز 5.00 (1 رای)

 

تعدادی از انیمیشن‌های کوتاه «آدمک‌های ماینتس»

«لینک دانلود ویدیوی بالا»‬‬ (‪(10.31 MB :حجم فایل

 

 نام اصلی
 Mainzelmännchen
 نام فارسی
 آدمک‌های ماینتس
 کشور تولیدکننده
 آلمان
 تولیدکننده
 (استودیو/شرکت/مرکز)
 ان‌اف‌پی | NFP (NFP animation film GmbH)
 خالق
 ولف گرلاخ | Wolf Gerlach
 آغاز پخش (نسخۀ اصلی)
 1963 میلادی
 مدت زمان (هر انیمیشن)
 اکثر انیمیشن‌ها مدت زمانی حدود 3 الی 5 ثانیه دارند 
 تعداد انیمیشن‌های کوتاه
 بیش از 50 هزار
 ژانر
 کمدی

 

 

نوستالژی دهه شصتی‌ها و دهه هفتادی‌ها

توضیحات:

«آدمک‌های ماینتس» (به آلمانی: Mainzelmännchen) نام تعدادی شخصیت کارتونی و همچنین نام مجموعه‌ای از انیمیشن‌های کوتاهِ تلویزیونی است. این شخصیت‌های کارتونی که توسط «ولف گرلاخ» (Wolf Gerlach) خلق شده‌اند، نخستین بار در سال 1963 میلادی در شبکۀ تلویزیونی «زد د اف» (ZDF) آلمان ظاهر شدند و پخش انیمیشن‌های کوتاهِ آن‌ها از آن زمان تا کنون (زمان انتشار این مطلب) کماکان ادامه داشته است.

هدف از تولید این انیمیشن‌‌های کوتاه، نمایش آن‌ها در لابلای پیام‌های بازرگانی یا در حد فاصل بین دو برنامۀ تلویزیونی بود و آن‌ها در واقع به نوعی نقش «میان‌پرده» داشتند. شخصیت‌های اصلی حاضر در این انیمیشن‌ها، شش پسر بودند که عمدتاً تحت عنوان «آدمک» شناخته می‌شدند. این شش آدمک برای خود اسم نیز داشتند: «آنتون» (Anton)، «برتی» (Berti)، «کُنی» (Conni)، «دِت» (Det)، «اِدی» (Edi) و «فریتس‌شن» (Fritzchen). آن‌ها علاوه بر شباهت قیافه‌هایشان، یک نقطه اشتراک دیگر نیز داشتند؛ همگی نوعی کلاه خاص موسوم به «کلاه فریگی» (یا به تلفظ دیگر: کلاه فریژی) بر سر داشتند.

حال، شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که چرا این آدمک‌ها با نام «آدمک‌های ماینتس» شناخته می‌شوند؟ پاسخ این سؤال، ساده است. همان طور که پیش‌تر اشاره شد، این آدمک‌ها و انیمیشن‌های کوتاه آن‌ها، در اصل برای پخش از شبکۀ «زد د اف» آلمان طراحی و تولید شده بودند؛ از آنجایی که مقر اصلی شبکۀ تلویزیونی «زد د اف» در شهر «ماینتس» آلمان واقع است، این آدمک‌ها نیز تحت عنوان «آدمک‌های ماینتس» شهرت پیدا کردند.

البته این آدمک‌های دوست‌داشتنی محدود و محصور به شهر ماینتس و کشور آلمان باقی نماندند. به مرور زمان، انیمیشن‌های کوتاه آدمک‌های ماینتس در شبکه‌های تلویزیونی بسیاری از کشورهای دنیا به نمایش در آمدند. در ایران نیز، در دهه‌های 60 و 70 خورشیدی، این انیمیشن‌ها عمدتاً در لابلای تبلیغات و پیام‌های بازرگانی تلویزیون پخش می‌شدند و از این لحاظ می‌توان گفت، دهه شصتی‌ها و دهه هفتادی‌ها، خاطرات شیرینی از این انیمیشن‌ها دارند و آدمک‌های ماینتس را اصطلاحاً یکی از نوستالژی‌های دوران کودکی خود می‌دانند (نوستالژی: نوعی احساس دلتنگی که حاصل از یادآوری خاطرات گذشته است). 

شایان ذکر است، انیمیشن‌هایی که در دهه‌های شصت و هفتاد خورشیدی از صدا و سیمای ایران پخش شدند، در واقع نسل دوم سری انیمیشن‌های آدمک‌های ماینتس بودند (نسل اول این انیمیشن‌ها، حالتی کاملاً «سیاه و سفید» داشتند).

 

 

 

نوشتن دیدگاه

- برای اینکه بتوانید دیدگاه خود را بدون نیاز به تأیید منتشر سازید، ابتدا به صورت «کاربرِ عضو» وارد سایت شده و سپس دیدگاه خود را ارسال نمایید. در صورتی که عضو نیستید، ابتدا در سایت ثبت نام نمایید.
- از درج نظرات حاوی مطالب غیراخلاقی، سیاسی، توهین‌آمیز و یا غیرمرتبط با موضوع، جداً خودداری فرمایید.
- از درج هر گونه تبلیغ، آدرس پستی یا اینترنتی، شمارۀ تلفن و مواردی از این قبیل در بخش دیدگاه‌ها جداً خودداری فرمایید.
- در صورت مشاهدۀ تخلف، برخورد مقتضی انجام خواهد شد.
- سعی بر این خواهد بود تا نظرات کاربران میهمان (غیر عضو) در اسرع وقت منتشر گردد اما گاهی ممکن است انتشار آنها با تأخیری حداکثر 24 ساعته مواجه شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

خانه انیمیشن‌های سریالی قدیمی آدمک‌های ماینتس (-1963) Mainzelmännchen

جدیدترین مطالب سایت

بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 110
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 107
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 100
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 108
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 58
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 187
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 64
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 91
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 92
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 89
بخش: انیمیشن‌های سریالی قدیمی 135

تصویر تصادفی

Wrinkles